"Hudba je nehmotná věc, která dělá hmotné změny."

Listopad 2015


HUDEBNÍ AKCE - Cesta kolem světa

25. listopadu 2015 v 8:00 | Ed
Vynikající lektorka Lenka Pospíšilová a její program v Českém muzeu hudby:

Termíny: 3. prosince, 4. prosince, 10. prosince 2015 vždy od 9.00 či 13.30



HUDEBNÍ POMŮCKA - Hudební karty

23. listopadu 2015 v 8:00 | Ed |  Hudební NÁSTROJE
Hudební karty - Základní hudební nástroje (ke stažení ve fromátu .doc)


HUDEBNÍ AKCE - Adventní hudební dílna

21. listopadu 2015 v 8:00 | Ed
České Muzeum hudby

Od 15.00 h uvítáme děti ve věku 6-10 let, od 17.00 h děti starší 12ti let.
Během programu není nutná asistence rodičů.
Termín konání: 29. 11. 2015 od 15.00 h a 17.00 h
Doba trvání 60-70 minut.
Nutná rezervace na adrese musicmuseum_pr@nm.cz nebo na tel.: 224 497 738, 724 412 275
Vstupné 80 Kč

HUDEBNÍ FILM - Noc na Karlštejně

20. listopadu 2015 v 8:00 | Ed |  MUZIKÁLY
FILM NOC NA KARLŠTEJNĚ




CD NOC NA KARLŠTEJNĚ

Noc na Karlštejně

Typ nosiče: CD
Vydáno: 1998
Vydáno společností: B&M Music
Kód u výrobce: BM-0124-2
Celkem 1 hodnocení: 4/5


Film:

Skladatel:

Seznam skladeb

Skl.Název skladbyČas
01.Předehra03:17
02.Už odjíždějí kejklíři [dialog nebo zvukové efekty]00:09
03.Kejklíři00:55
04.Císař odjede hned... [dialog nebo zvukové efekty]01:10
05.Muži sluší nejlíp sólo [píseň]03:16
06.Tady to nedopadne dobře... [dialog nebo zvukové efekty]02:11
07.Do věží [píseň]02:50
08.Tvoje milost zde... [dialog nebo zvukové efekty]01:39
09.Lásko má já stůňu00:45
10.Ja vím, že má láska... [dialog nebo zvukové efekty]01:14
11.Lásko má já stůňu [píseň]02:14
12.Svatý patrone Palmácie... [dialog nebo zvukové efekty]01:08
13.Ten kdo nedumá [píseň]02:10
14.Tak je to žena, pane vévodo... [obsahuje dialog nebo zvukové efekty]00:22
15.Kdypak tetřevi hon prohrají [píseň]01:12
16.Když mě tu nechceš... [dialog nebo zvukové efekty]01:39
17.Je v tom něčí dcera [píseň]01:22
18.Tvůj úkol nebude lehký ... [dialog nebo zvukové efekty]00:48
19.Jede král [píseň]01:02
20.Konečně opět volně dýši... [dialog nebo zvukové efekty]00:23
21.Hostina01:35
22.Tady konečně jsem doma ... [dialog nebo zvukové efekty]01:14
23.Lásko má já stůňu00:42
24.Důstojný otče, má láska... [dialog nebo zvukové efekty]00:09
25.Když mám tekutou révu [píseň]01:27
26.Alenko, prosím tě, alespoň jedno políbení... [dialog nebo zvukové efekty]01:18
27.Hoja hoj [píseň]01:48
28.Já to věděl... [dialog nebo zvukové efekty]00:56
29.Ať jde o pannu nebo o paní [píseň]01:44
30.Tvoje milost dovolí... [dialog nebo zvukové efekty]02:09
31.Lásko má já stůňu [píseň]02:08
32.Už neplač, královno... [obsahuje dialog nebo zvukové efekty]00:24
33.Příjezd královny00:18
34.Promiň, můj pane... [obsahuje dialog nebo zvukové efekty]00:41
35.Finále [píseň]04:11
Celkový čas CD00:50:30
Celkový čas původní hudby a písní00:34:23

HUDEBNÍ AKCE - Po stopách Bedřicha Smetany

20. listopadu 2015 v 8:00 | Ed
Muzeum Bedřicha Smetany

Termín konání: 28. 11. 2015, 14.00 h
Vstupné: 30 Kč (dospělý doprovod zdarma)


ČLÁNEK - Co je menší zlo? Mít nástroje hrající falešně nebo žádné?:-)

19. listopadu 2015 v 22:55 | Ed |  Hudební ČLÁNKY

Obecně je podle mě lepší mít alespoň nějaké nástroje než žádné. Avšak co se týče kvality, obzvláště u dětí to může mít několik nevýhod:


  • Pokud se jedná o první setkání se s určitým typem hudebního nástroje, může se stát, že se dítěti zrovna nebude líbit jeho zvuk a na nástroj tak zanevře, případně ho neosloví tak, jak by ho mohl oslovit kvalitnější nástroj, který by ho mohl inspirovat k dalšímu hudebnímu zkoumání.

  • U MELODICKÝCH NÁSTROJŮ (zvonkohry, xylofony, piana, flétny…): Vzhledem k tomu, že v raném dětství se rozvíjí předpoklady absolutního sluchu, může se stát, že si dítě zafixuje nepřesné tóny a bude je takto mít uložené po celý zbytek života - nebo ho to bude stát mnoho úsilí v pozdějším věku si tento návyk opravit. Pokud nástroj není přesně naladěný (a to se obzvláště u hudebních nástrojů - hraček - stává často) hrozí, že si děti uloží do své paměti nepřesné tóny. To, zda dítě má či nemá absolutní sluch, se nedá předem poznat. Lidí s absolutním sluchem je velmi malé množství, avšak kdo ví, zda zrovna Vaše dítě nebude jedním z nich:-)

  • Vám jako posluchačům či aktivním hráčům může při jejich častém užívání jejich zvuk začít vadit mnohem dříve, než by k tomu došlo s kvalitnějšími nástroji :-)
Vřele doporučuji pořídit třeba i jen jeden hudební nástroj - ale kvalitnější a postupně dle zájmu dítěte pořizovat další. Nejlépe ve specializovaných obchodech s hudebními nástroji (případně na internetu).

Další info o hudebních nástrojích, naleznete zde.



ČLÁNEK - KDY a JAKÉ pořídit dětem piano

19. listopadu 2015 v 22:52 | Ed |  Hudební ČLÁNKY
KDY a JAKÉ POŘÍDIT PIANO, KONCERTNÍ KŘÍDLO či KLÁVESY?
Čím dříve, tím lépe:)

Zpočátku může být někdy pro dítě náročné "udržet se" a pochopit, že je třeba se k pianu chovat křehce. Pro tyto případy je velmi vhodné mít připraveno poblíž piana nějakou věc (hudební nástroj), kde dítě může svou potřebu intenzivních úderů ukojit. Případně mu můžeme ukázat tleskání, pleskání, dupání jako alternativu pro razantnější muzicírování.
Sami opakujeme názorné ukázky toho, že na piano se hraje jemně a do bubnu (polštáře, boxovacího pytle, ... ) můžeme použít i větší sílu. Snažíme se děti vést k šetrnosti k nástrojům a vzájemné ohleduplnosti k sobě i ke všem přítomným.


Dítě vnímá zvuk i před narozením a je velká zábava objevovat souvislost zmáčknutí a následného zvuku. Děti si tak nejen rozvíjejí svobodnou hudební představivost, ale i procvičují motoriku. Existují výzkumy (Mozartův efekt), že studenti, kteří pravidelně hráli na piano, dosahují lepších výsledků než studenti, kteří na piano nehrají. Při hře na piano se zapojují obě hemisféry a dochází k jejich propojování, což je velmi dobrým předpokladem pro následné učení se čehokoli.


Děti zpočátku nepotřebují žádného jiného učitele než na ukázání základního zapnutí, vypnutí, ovládání hlasitosti, hraní na klapky (pedál) a šetrnosti chování se k nástroji. Potřebují si svobodně objevit všechny možnosti nástroje. Stačí se na ně podívat při objevování nástroje a je na první pohled vidět, že nepotřebují nikoho jiného než sebe k tomu, aby jim říkal, co mají zkusit a jak. Sami zkoumají to, co je zajímá nejvíc a tím se také nejvíc učí.


PIANO (=KLAVÍR, PIANINO) cena od 30 000 Kč, starší i levněji
versus
KLÁVESY(KEYBOARD) cena od 5 000 Kč YAMAHA
Ideální je mít obojí:), avšak velkou roli hraje často praktičnost.
Oba nástroje nabízejí jiné možnosti práce se zvukem a rytmem.
- Piano nabízí možnost vnímat tón v celém jeho spektru - tón vzniká kmitání struny a šíří se ozvučnou skříní klavíru a ozvučnou deskou
- Klávesy mají zvuky elektronické - tón se šíří elektrickými obvody a reproduktory


Mezistupněm mezi klavírem a klávesami je DIGITÁLNÍ PIANO - cena od 10 000 Kč.


Kromě toho, že klávesy zabírají méně prostoru, lze také upravovat hlasitost či připojit sluchátka, což umožní každému umělci dopřát si tolik hudby, kolik potřebuje, aniž by při tom obtěžoval své okolí. Na klávesách můžeme experimentovat s barvou tónu, transponovat si píseň do jiné tóniny nahrát si své umění i si pustit (transponovat) hudební podklad a do něj hrát, zpívat či obojí zároveň. Nejnovější klávesy mají již i výukové programy, které děti provedou celou skladbou a učí je hrát jednotlivé tóny - již je však neučí správné postavení ruky a prstůJ


Klávesy, které poslouží v začátcích i můžou vydržet na celý život, by měli mít:
- standardní velikost klapek
- dynamika úhozu (=hlasitost závisí na síle úhozu) až simulace kladívkové mechaniky
- rozsah 5 oktáv (61 klapek) od C do C
- USB vstup - pro přehrávání hudebních MIDI podkladů
- stojan
- pedál